LINEAR

(Ad_vent 2021)






LINEAR


Ad_vent 2021 – The Nobel Piece Centre, Oslo

LINEAR is a minimalistic portrayal of human modes of transportation. The performance examines how we understand different styles of walking being entailed to history, hierarchy and tradition – as well as popular and consumer culture.

Concept, choreography and execution: Jonas Øren
Music: Erik Spanne
Outfit: Holzweiler

www.ad-vent.no

Texts + editorial work


Editorial work


Skeiv Bevegelse Serien Skeiv Bevegelse – Tekster om skeiv dans handler om korleis det skeive har prega og pregar det norske danse- og scenekunstfeltet. Ti ulike tekstar sett, på svært ulikt vis, fokus på den skeive erfaringa, korleis denne har blitt og blir nytta i dansen og effekten av dette i både kunsten og samfunnet.

HYBRISPublikasjonen HYBRIS består av tekster skrevet av Amy Black Ndiaye, Rania Broud, Madeleine Holth og Jonas Øren. Den er utformet av Snøhetta og kommer til salgs i et begrenset opplag. Arbeidet med publikasjonen baseres på poetisk og strategisk vurdering og undersøkelse av personlig og scenisk fremføring hentet fra populærkulturelle stereotypier.

PS: MAGASINPost Scriptum (PS) is a Norwegian magazine launched in November 2014. The magazine covers fashion, interiors, beauty and lifestyle, has a design that emphasises image, and has contributors that are amongst the best photographers, stylists and models in Norway.


Podcast


Dansens Hus Podcast
A podcast about the artistic program, choreographers and dance artists featured at Dansens Hus in Oslo, produced by Jonas Øren

Kunstretorikaren – Norsk ShakespearetidsskriftRetorikk, narrativskaping og ordet si makt på og av scena. I denne podcasten snakkar Jonas Øren med kunstnarar og fagpersonar for å undersøke språket som er med på å definere kunsten. Produksjonen er støtta av Fritt Ord. 


Articles & interviews


TOYBOYS og boy-toys – Skeiv Bevegelse, Danseinformasjonen TOYBOYS er så mykje meir enn berre gutar som leikar, sjølv om både leik og moro sette sitt preg på kompaniet. Her i Noreg har denne tolv år lange kunstnarskapen vore med på å tydeleggjere sambandet mellom scenekunst og skeive strategiar, og har alltid handla om representasjon og sjølvbekrefting, motstand, generøsitet og om å la livsstil, seksualitet og kunst få smelte saman.

Æresprisintervju av Ulf Nilseng – Danseinformasjonen
Danseinformasjonens Ærespris 2022

Plen og klønismeDansens Hus
I Revenge of the Lawn behandles kaos i minimalistiske og humoristiske rammer. Kan minimalisme være humoristisk, og omvendt?

Intim maskulinitet – Dansens HusI duetten Jakob undersøker koreograf og danser Tony Tran grader av maskulinitet og hvordan intimitetsbegrepet både utvider og fungerer som en del av dette.

Sorgarbeid som realitetsdans, om Geir Hyttens grief will be our companion – Dansens HusHvordan formes bevegelser og kroppslige uttrykk i møtet med dystre fremtidsutsikter?

Filthy, furious and fun – Dansens HusI sin siste forestilling er koreograf Ingun Bjørnsgaard inspirert av sårbarheten og det tragikomiske i billedkunstner Vanessa Bairds verker.

Dans, makt og tilhørighet – Dansens HusDansekunstner Mohamed Toukabris forestilling The Power (of) The Fragile er et poetisk og personlig dypdykk i hva som kan defineres som trygt og familiært.

Å flytte fjell – Dansens Hus
Jefta van Dinther besøker Dansens Hus for syvende gang. Denne gang med en solo for Cullberg.

Mellomrom og møtepunkt – Dansens Hus
Roza Moshtaghis Bouncing Narratives er skapt for gata som et kunstnerisk og mellommenneskelig møtepunkt.

Det flyktige og Solide

Solids av Pedro Gómez-Egaña for Carte Blanche er ikke en tradisjonell danseforestilling, men et møte mellom dansere, installasjoner og rom.

Ensom Ofring – Dansens Hus  I sacrificing møtes koreograf og dansekunstner Hooman Sharifi og rockebandet Motorpsycho for å utforske aspekter ved ofring, knyttet til det rituelle, seremonielle og teatrale, men også det hverdagslige.

Kroppen og livet i essayform – Dansens Hus
En samtale med Siri Jøntvedt.

Confessions on a dancefloor – Dansens Hus I Psalm For a Slut ser dansekunstner Ulf Nilseng på hvordan det rituelle er knyttet til ensomhet, sykdom og død. Men forestillingen er absolutt ingen sørgestund.

Kvinnen som metafor – Dansens HusI møtet mellom dansekunstner Caroline Eckly og koreograf Marcelo Evelin undersøkes kvinnen sett med ulike linser og fra ulike perspektiver.

Samspill-spillet – Dansens Hus Koreograf Ingrid Berger Myhre og komponist Lasse Passage undersøker ulike sider ved sitt kunstneriske samarbeid i en forestilling som fungerer som en slags dialog rundt forventningene til eget virke.

Mulighetskroppen og arketypen – Dansens HusProsjektet og forestillingen Jezebel startet som et rop om å ikke ville bli definert av fortiden. Nå forstår Cherish Menzo det som å kreve plass.

Koreografreporteren – Dansens Hus
En samtale med Hege Haagenrud

Tøybar feminisme – Dansens Hus
I Metasexy hacker Inés Belli seg inn i publikums forståelse av hva femininitet, kvinnelighet og kvinnekropp kan være i dans og populærkultur.

Øy-hopping – Dansens Hus
En prat med koreograf og dansekunstner Ole Martin Meland

Sam(inn)levelse
Om Ingri Fiksdal og Fredrik Floens prosjekt Spectral.

DV8 og Lloyd Newson – Dansens Hus
Et historisk tilbakeblikk

Anne Teresa De Keersmaeker, del I – Dansens Hus
Eit historisk tilbakeblikk

Anne Teresa De Keersmaeker, del II – Dansens Hus
Eit historisk tilbakeblikk

Det klassiske komplekset – Norsk ShakespearetidsskriftKva er det som gjer den klassiske balletten så upopulær og utskjelt blant somme og samtidig høgt elska av andre? I denne delen av serien om klassisk ballett i samtida, ser eg på kva den høgst stiliserte danseforma uttrykker i 2020.

Mørkets Narrativ, en tekst knyttet til Janne-Camilla Lysters Mørke 1-4 – Dansens HusMed denne teksten ønsker jeg å ta et lite dypdykk i hvordan mørket gjennom historien har blitt brukt – kanskje også misbrukt – som meningsbærende fenomen i både kunst, litteratur og religion. I tillegg undersøkes det som ligger til grunn for Lysters koreografiske partitur Mørke.

Red lines – A conversation with Bojana Cvejić – Norsk ShakespearetidsskriftWriter and Professor of Dance and Dance Theory, Bojana Cvejić, is broadening our understanding of dramaturgy by continuously questioning the meaning of choreography and performance. Her work establises dramaturgy in dance and choreography.

Kostymedesign og kritisk tenking – Norsk ShakespearetidsskriftKonferansen Critical Costume 2020 går av stabelen 21.- 23. august, og markerer eit høgdepunkt i eit ganske så lite utforska fagfelt innanfor scenekunsten.

Rørsle og realitet – ein samtale med Rosalind Goldberg – Norsk Shakespearetidsskrift Stipendiat ved Kunsthøgskulen i Oslo avdeling dans, Rosalind Goldberg, utforskar korleis koreografi fungerer som meiningsgenerator. Vi møtast i cyberspace, der vi samtalar om meiningsgenerering, kropp og korleis det digitale kan fungere som katalysator for ny metodikk, tematikk og tankesett innanfor dans og koreografi.

Bak ryggen på Ulf – Dansens Hus
Et portrett


Critique

 
Frå neo til emo – Norsk Shakespearetidsskrift
Trippelførestillinga Portner / Kylián / Balanchine eksemplifiserer utviklinga av den klassiske balletten gjennom tre generasjonar koreografar, og viser korleis kunstforma har gått frå neo-ballett til å bli eit satt rørslespråk i samtida.

Portrettet av den ukultiverte kvinna – Norsk ShakespearetidsskriftIda Wigdel måler eit spanande portrett av «rølpete» og uraffinert feminitet gjennom sin kvinnelege dandy-figur.

Lys-forføring – Norsk ShakespearetidsskriftMeir enn noko anna er Janne-Camilla Lysters seinaste verk ein studie i det underfundige og presise. Saman skaper dans og musikk eit høgst elegant uttrykk som understrekast av levande, stram og presis scenografi.

Nytt blod – gammal linse – Norsk Shakespearetidsskrift Tre unge koreografar nyttar ikoniske ballett- og musikkverk som utgangspunktet for nyproduksjonar for Hovudscena ved Den Norske Opera og Ballett. Resultatet kan lesast som i-tida, ungt og vitalt, men overordna framstår framsyningane like typiske som vakre.

Statisk transit – Norsk Shakespearetidsskrift (Bergen): Rosalind Goldberg si forestilling «The Field» demonstrerer enkelt og elegant korleis rom, musikk, lys og kropp fungerer som rørleg og formbart gods. Forestillinga manifesterast som ei høgst meditativ og minimalistisk poengtering av det tematiske, og framstår slik like formbar som det teoretiske utgongspunktet. Etter premiere på Oktoberdans, spelast den no på Black Box teater.

Sjølvportrettet av midtlivskvinna – Norsk Shakespearetidsskrift (Porsgrunn): Siri Jøntvedt kommenterer eiga utvikling som menneske, kvinne og kropp i eit rørsletablå av humor og alvor, klasse og kitch.

Harpekroppen – Norsk Shakespearetidsskrift (Trondheim): Med forestillinga «Heartfelt», eit arbeid som gjer at kropp og harpespel tangerer og til tider sklir over i kvarandre, eksponerer dansekunstnar og koreograf Magnus Myhr det intime og skjøre som ligg i prosess, oppdaging og utvikling. Enkelt og nedpå – men samtidig overraskande elegant – transformerer han det semi-spektakulære til noko nesten hypnotiserande; eit kroppsleg språk som får nervebanene til å reagere.

The Ballet Complex – Norsk ShakespearetidsskriftDanseteaterforestillinga «The Hamlet Complex Redux» av Alan Lucien Øyen er ei mørk og heseblesande affære. Nokre lyspunkt er der likevel.

Talentlimbo i tre akter – Norsk Shakespearetidsskrift(Sandvika): Med forestillinga «Tripple Bill» viser Nagelhus Schia Productions AMP fram dyktige dansarar innanfor ei ramme vi kjenner så altfor godt. Bør vi lage ein ny sjanger og kalle det populær-samtidsdans?

Digital dansefestival for dummies – Norsk ShakespearetidsskriftI denne teksten vil du lære alt om online kutyme, matvett og språkbruk, då eg skriv om mi første erfaring som publikummar ved to viktige internasjonale scenekunstfestivalar; Aerowaves Spring Forward og Fusebox Festival, der heile fem norske forestillingar vart vist.

The Imitation Game – Norsk Shakespearetidsskrift
Dancing Recurrences er ein insisterande praksis-leik som lar dei tydelege oppdagingane utebli.


Jonas Pedersen Øren 2019 — Oslo